Pierwsze doniesienia, że Victoria Justice nagra nową, odświerzoną wersję hitu z 2006 roku amerykańskiej wokalistki Fergie pojawiły się już w drugiej połowie 2023 roku. Jeszcze wraz z końcem września Victoria pojawiła się w studiu nagraniowym z początkowo niedokońca znanych pobudek. Fani spekulowali natomiast co do nowego singla. Jeszcze w pierwszej połowie września Victoria wyjawiła, że wznowiła współpracę z producentem muzycznym – Toby'm Gadem, z którym już wcześniej pracowała przy soundtracku Victorious (singlach „All I Want Is Everything” oraz „Cheer Me Up”), swoim solowym singlu – „Girl Up” z 2013 roku oraz utworze „Love Song to the Earth”, który Victoria Justice śpiewała z innymi wokalistami na rzecz organizacji Friends of the Earth (US) w 2015 roku. Pod koniec miesiąca Justice zapewniła, że czekają Nas "ekscytujące rzeczy", publikując zdjęcie z Tobym Gadem przy pianinie. Po serii mini-filmów ze studia nagraniowego, 19. października Victoria Justice oraz Toby Gad oficjalnie ogłosili, że to nad czym od kilku tygodni pracowali jest odnowioną wersją singla „Big Girls Don't Cry” Fergie, którego współautorem jest właśnie Toby Gad. Justice także wyjawiła, że premiera singla odbędzie się dokładnie 3. listopada. Wówczas ukazała się również oficjalna okładka utworu, a w przeciągu kilku następnych dni – nagrania zza kulis oraz urywki singla. Tak jak ustalono, w pierwszy piątek listopada 2023 roku nastąpiła oficjalna premiera singla w wersji Vicorii Justice  – „Big Girls Don't Cry”, który artystka stworzyła we współpracy z producentem muzycznym, Tobym Gadem. Singiel miał swoją premierę dokładnie o północy i został wydany w kilku wersjach: Piano Diares (który był również wydaniem oficjalnym) oracz czterech remiksów: Euphoric Mix, Workout Mix, Moad House Mix oraz Bachata Mix. W dniu swojej premiery oficjalna wersja singla uzyskała 25,282 streamów na platformie Spotify. Pierwsi recenzenci (T.H.E - Music Essentionals) opisali singiel w wykonaniu Justice następująco: "Połączenie subtelnego wokalu Victorii Justice z pięknym kunsztem fortepianowym Toby'ego Gada zapewnia dodatkową głębię emocjonalną i autentyczność, tworząc urzekające wrażenia odsłuchowe." W sieci co dopiero pojawił się obszerny wywiad z Tobym Gadem, w którym muzyk mówił między innymi o współpracy z Victorią Justice.

Digital Journal: Niemiecki producent i autor tekstów, Toby Gad rozmawia o Piano Diaries.


Jak doszło do powstania "Piano Diaries"?

Przez całą moją karierę ciągle dążyłem do kolejnej sesji, kolejnego singla i kolejnego hitu. Ale teraz, po raz pierwszy, dotarłem do punktu w moim życiu, w którym mogę zacząć zastanawiać się nad moim dorobkiem.

Piosenki takie jak "All Of Me", "If I Were A Boy" czy "Big Girls Don't Cry" są nadal obecne w radiu, ale poczułem potrzebę ponownego wyobrażenia sobie tych piosenek w sposób, w jaki chciałbym je nagrać dzisiaj.

Postanowiłem stworzyć nowe, ponadczasowe wersje, wracając do kości kompozycji i nagrywając utwory w okrojonej formie, aby esencja tekstu mogła naprawdę zabłysnąć. Czuję, że jeśli włożę dużo wysiłku w grę na fortepianie w taki sposób, aby całkowicie przenosił wokal przez cały utwór, nie potrzebuję wielu innych instrumentów.

Była to interesująca faza eksperymentalna dla każdej piosenki, w której jednego dnia grałem dwadzieścia partii fortepianu, a dwa dni później słuchałem i nagrywałem kolejne dwadzieścia partii, aż w końcu znalazłem sposób gry na pianinie, który po prostu wydawał mi się odpowiedni, jakby zawsze tam był: Minimalistyczny, łagodny, emocjonalny i naprawdę pomagający opowiedzieć historię tekstu.

Ta fortepianowo-wokalna wersja, którą nazywam wersją "Piano Diaries", została następnie wzbogacona o oszczędną aranżację smyczkową autorstwa mojej przyjaciółki, Lauren Conklin. Dodaje ona wiele emocji, ale jej smyczki zwykle zaczynają się dopiero w drugim refrenie, kiedy chcę nieco bardziej rozbudować muzykę.

Gdy to zrobię, rozpoczynam serię remiksów dla każdego utworu. Ostatnio pracowałem z wieloma DJ-ami i poznałem świat tańca, więc poczułem się upoważniony do stworzenia wersji piosenki, która może żyć w świecie EDM, w świecie Trance, House, Hyper-pop, a nawet Bachata, i we wszystkich miejscach, w których ludzie chodzą tańczyć.

Planujemy album na połowę 2024 roku, a Big Girls Don't Cry jest pierwszym z wielu singli, które wydajemy w Kite Records. Zawiera piękny jedwabisty głos amerykańskiej gwiazdy telewizyjnej i piosenkarki Victorii Justice.

Jak to było współpracować z Victorią Justice przy "Big Girls Don't Cry"?

Kiedy rozmawiałem z Victorią o Piano Diaries, wybrała Big Girl's Don't Cry i powiedziała, że ta piosenka miała na nią wpływ, gdy dorastała i była z nią emocjonalnie związana.

Po jej globalnym hicie telewizyjnym "Victorious" zajmowała się aktorstwem, ale ostatnio znów zaczęła wydawać muzykę. Pracowałam z Victorią nad piosenkami do serialu Victorious ("All I Want Is Everything") oraz nad dwoma utworami do kampanii ONZ. "Girl Up" to utwór, który wydaliśmy, aby wzmocnić pozycję młodych dziewcząt na całym świecie.

"Love Song To The Earth" to kawałek, który napisałem z Natashą Bedingfield, Seanem Paulem i Johnem Shanksem, w którym wystąpili Paul McCartney, Sherryl Crow, Jon Bon Jovi, Victoria i tuzin innych gwiazd.

Wykonaliśmy tę piosenkę na rzecz porozumienia klimatycznego w Paryżu po przemówieniu Papieża na National Mall w Waszyngtonie przy budynku Kapitolu.

Przez lata miałem wiele doświadczeń z Victorią. Słuchając jej nowych utworów, byłem podekscytowany tym, jak wykorzystuje swój miękki, jedwabisty głos w tak piękny, nowoczesny sposób i nie mogłem się doczekać, aby usłyszeć jej głos w "Big Girls Don't Cry".

W przypadku "Piano Diaries" chcę się upewnić, że nagrałem nowe wersje w sposób, który brzmiały zupełnie inaczej niż oryginał. Po tym, jak zmiksowałem wokal Victorii, a ona przyszła na pierwsze odsłuchanie, oboje mieliśmy dreszcze.

Co inspiruje twoją muzykę i pisanie piosenek?

Większość moich piosenek jest inspirowana prawdziwym życiem. Często rozpoczynam sesje pisania utworów od rozmowy z moim współpracującym artystą o tym, jak się czuje danego dnia lub co aktualnie ma na myśli.

Ta rozmowa może trwać przez jakiś czas, aż natkniemy się na zapadające w pamięć zdanie, takie jak "If I Were a Boy". Gdy pojawia się zdanie, które wydaje się naprawdę wyjątkowe, zwykle odczuwam silną naturalną potrzebę zagłębienia się w ten temat i przekształcenia go w piosenkę.

Od tego momentu może pójść szybko. Moje piosenki takie jak "All of Me", "Gig Girls Don't Cry" czy "If I Were a Boy" powstały w mniej niż dwie godziny.

Jak to jest być artystą w erze cyfrowej? (Teraz, gdy streaming, technologia i media społecznościowe są tak powszechne)

Zawsze chciałem być artystą i w rzeczywistości zaczynałem jako artysta w zespole z moim bratem o nazwie "Q-nrg".

Nie odnieśliśmy wielkiego sukcesu, ale mimo to legenda P-Funku George Clinton był pod takim wrażeniem nas dwóch nastolatków, że zaprosił nas do zagrania z nim trzech piosenek na jego koncercie w Monachium i zaprosił nas do przyjazdu do Ameryki.

Żałuję, że nie skorzystałem z tego zaproszenia. Minęła kolejna dekada, zanim znalazłem odwagę i zebrałem oszczędności, aby przeprowadzić się do Nowego Jorku. Wtedy nasz pierwszy album był jeszcze wydany na winylu.

Cięcie płyt winylowych było pracochłonnym procesem, a nasz producent, Frank Farian, miał
Frank Farian miał jedną z tych maszyn za milion dolarów, która mogła ciąć płyty winylowe, które następnie były dostarczane do prasy, z której produkowano wszystkie inne winyle.

Jestem ekologiem i zawsze irytowało mnie to, że większość płyt winylowych i CD tworzyła tak wiele śmieci po tym, jak słuchacze już ich nie chcieli. Streaming wyeliminował to wszystko.

Dawniej wytwórnie płytowe musiały inwestować fortunę w samo tworzenie płyt, ich dystrybucję do sklepów, tworzenie teledysków i pracę nad ich promocją. W dzisiejszych czasach kampanie w mediach społecznościowych, które artyści mogą prowadzić na własnych platformach z własnymi zwolennikami, mogą zdziałać cuda.

Jestem więc podekscytowany, że mogę wydać "Piano Diaries" w mojej niezależnej wytwórni Kite Records i nie mogę się doczekać kolejnych występów.

Jak wykorzystujesz technologię w swojej codziennej rutynie jako muzyk?

Pracuję na Logic Pro. Pracowałem z Logic przez prawie całe moje artystyczne życie, od czasów, gdy był to tylko prymitywny program do sekwencjonowania na czarno-białym komputerze Atari. To niesamowite, jak ten program ewoluował. Na nagraniach wciąż gram na wielu instrumentach. Uwielbiam pianina.

Gra na pianinie to marzenie. Gram również na gitarach i basie w wielu moich utworach, ale do remiksów "Piano Diaries" użyłem wielu programów Kontakt, Massive, Splice, Spire i Nexus.

Źródło [1]